Welcome!!

Bismillahirrahmanirrahiim....

Selasa, 08 Maret 2016

Sebuah puisi untuk suamiku

Aku bukan bidadari syurga,
Yang wajahnya tiada pernah membuat duka
Berseri ceria sepanjang masa

Aku benar bukan bidadari syurga,
Yang dikatakan tak memiliki cela
Pula kulit sebening kaca

Aku pula bukan sayyidah Fatimah,
Yang sabar dengan segala musibah
Dan tak pernah berkata:  "Ah"

Pula bukan sayyidah Khadijah
Yang pandai menjaga rumah
Membuat suami tenang dan betah

Bukan pulalah aku sayyidah Aisyah
Yang cerdas merebut hati suaminya
Hingga sang suami rindu pangkuannya

Aku hanyalah wanita biasa,
Yang kadang menyimpan kecewa,
Dengan cela tak terkira
Juga banyak membuatmu mengelus dada..

Tapi aku akan berusaha
Menjadi istri yang disifati dalam cerita
Walau pasti tak sempurna

Untuk kesabaranmu,
Pula pengertianmu,
Juga segala pengorbananmu,
Aku akan bayar dengan ketaatanku padamu,
Insya Allah.. 😊

080316

Tidak ada komentar:

Posting Komentar